Review: How brands grow part 2 – prof Byron Sharp

Dit is de eerste review van het spraakmakende boek “How brands grow part 2- Jenni Romaniuk & Byron Sharp” geschreven door de gastspreker van aankomende masterclass: Leon Rodenburg. Leon is eigenaar van Purple Home marketing, een marketing bureau dat werkt volgens de inzichten van prof. Byron Sharp. Meer weten over hoe je prof. Byron Sharp zijn theorie kan gebruiken voor een effectievere marketing strategie? Kom naar de Masterclass! Scroll naar beneden om je aan te melden.

“Evidence-based marketing revolutie
Dit boek is de volgende stap in de ‘evidence-based’ marketing revolutie.
Het is een aanvulling op het zeer confronterende boek van Byron Sharp uit 2010: How Brands Grow.

Wetmatigheden die elke marketeer moet weten
Het eerste boek stelde al de huidige manier van marketing ter discussie en verving het door een aantal ‘wel bewezen’ wetmatigheden die marketing veel effectiever maken. Het vervolg gaat nog dieper in op de ‘why’ van deze wetmatigheden maar ook op de opmerkingen van sceptici naar aanleiding van het eerste boek zoals ‘Dit zal vast werken in FMCG maar echt niet in B2B of in Service categorieën’ of ‘De wereld is zo veranderd nu door sociale media dat dit nu vast al niet meer geldt’.

Het draait om focus in de strategie
Het boek (en de daarmee samenhangende extra analyses) laat zien dat de wetmatigheden ook gelden voor de meest uiteenlopende industrieën en situaties. Mocht je eigen data toch afwijken van deze wetmatigheden dan laat het boek zien hoe je erachter kunt komen waardoor dat komt en hoe je focus kunt aanbrengen in je strategie om dit te corrigeren. De wetten liegen namelijk niet en hoe eerder je dat beseft hoe groter je initiële voorsprong is op je concurrentie.” Leon Rodenburg