. . .

Van ruwe data naar ROI

Maak succesvolle data-driven campagnes

Leer in 2 uur tijd hoe je marketingdata kan omtoveren naar directe learnings om de ROI te verhogen en concrete keuzes te maken voor een optimale campagne.

Ook jouw data vertelt een verhaal

Nog geen 20 jaar geleden werden er alleen offlinekanalen ingezet om consumenten te bereiken. Marketing was puur gericht op pushing. Tegenwoordig heeft de consument een veel actievere rol en kiest zelf waar hij naar op zoek is, via meerdere offline- en onlinemediumtypes. Hierdoor laten consumenten sporen achter en juist deze sporen vertellen je een mooi verhaal.

Met data keuzes maken voor je budget, hoe doe dat?

Hoe weet je nou welke mediumtypes er mee moeten worden genomen in de begroting van 2016 voor de hoogste ROI? Tijdens deze masterclass geven we een kijkje onder de motorkap en laten we zien je hoe je data om kan zetten naar een concreet marketingplan.

Agenda voor de masterclass

Wij leggen uit hoe je met je bestaande data (zoals webbezoek of sales) stapsgewijs tot een marketingplan kan komen:

  • Welke data is er nodig voor ROI-onderzoek?
  • Hoe wordt de data bewerkt voordat je het kan gebruiken?
  • Welk type analyses, verbanden, regressies en attributies kan je inzetten?
  • Wat voor een resultaat mag je van data verwachten?

Voor wie? Deze masterclass is uitsluitend bedoeld voor media- en brandmanagers, (online) marketeers en data scientists. Er zijn maar een beperk aantal plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij!

Van ruwe data naar marketingplan

Datum: 21 januari 2016
Spreker: Sophron Vermeij, Data Scientist @Communication Analytics
Start: 15:30
Borrel: 17:30
Locatie: Kantoor Validators/Communication Analytics, Johan van Hasseltweg 39a in Amsterdam