. . .

Masterclass: de kracht van synergie

“Hoe radio en TV de aanjagers zijn van nieuwsbrieven, AdWords en appgebruik”

Please note that the masterclass is in Dutch

Wat ga je leren tijdens deze masterclass:

Aan de hand van praktijkvoorbeelden laten we zien hoe het voorheen onmeetbare synergie-effect van offline op online mediumtypen helpt om jouw campagne beter in te delen en hoe je op deze manier geld overhoudt om met nieuwe vormen van communicatie en marketing te experimenteren. Tevens duiken we onder de motorkap van ons in-house ontwikkelende online analyse platform ORCA. We laten zien hoe wij data omtoveren naar informatie en hoe deze informatie uiteindelijk gebruikt kan worden om uw campagne te verbeteren.

Hoe ziet de agenda eruit:

  • Hoe wordt de synergie van offline op online mediumtypen berekend?
  • Wat is de invloed van radio en TV op online mediumtypen zoals AdWords, banners en nieuwsbrieven?
  • Hoe maken wij een model om jouw data te analyseren?

Na onderzoek op meer dan 20 klanten en een platform waarin meer dan € 400 mln aan campagne-inzet is geanalyseerd weten we precies welke invloed TV en radio hebben op AdWords, banners en nieuwsbrieven. Hieruit blijkt dat tot wel 20% van het online verkeer terug te leiden is naar offline campagnes. Neem bijvoorbeeld print en TV, die zorgen voor 2% – 6% meer clicks op banners.

Deze masterclass is vol

nieuwsbriefsoof-01Van ruwe data naar marketingplan

Datum: 17 maart 2016 Spreker: Sophron Vermeij, Data Scientist @Communication Analytics Inloop: 15:00 Start: 15:30 Borrel: 17:30 Locatie: Validators/Communication Analytics, Johan van Hasseltweg 39a in Amsterdam