Ontstaan

Je kan er niet omheen: er zijn tegenwoordig zoveel verschillende manieren om je doelgroep te bereiken dat het effect van al deze communicatie niet meer te bepalen is met klassieke onderzoeksmethoden zoals vragenlijsten. Communication Analytics is ontstaan om op deze vraag antwoord te geven: wat heeft mijn media-inzet nu daadwerkelijk opgeleverd.

De film Moneyball (2011) is de inspiratiebron die heeft geleid tot het antwoord op deze vraag. Moneyball is gebaseerd op een waargebeurd verhaal (2001), waarin coach Billy Bean van de Oakland Athletics het na de zoveelste nederlaag over een andere boeg gooit. Hij ontmoet een jonge econoom met radicale, op statistiek gebaseerde ideeën over het evalueren van de spelers (zie scene uit de film hieronder). Ze ontwikkelen een softwareprogramma dat de unieke spelerskwaliteiten kwantificeert om zo het beste team samen te stellen. In 2002 waren de Oakland Ahletics de eerste ploeg in 100 jaar American League historie dat maar liefst 20 wedstrijden op rij won.

Als er door middel van statistiek het perfecte honkbalteam samengesteld kan worden, moet dit ook mogelijk zijn voor het samenstellen van de meest effectieve communicatiecampagne. In 2014 werd ons platform ‘ORCA’ in gebruik genomen door ons multidisciplinaire team met expertise op het gebied van marketing, data science en econometrie. Wij hebben in de afgelopen 3 jaar meer dan 30 grote (internationale) adverteerders geholpen bij de optimalisatie van hun marketingcampagne, waardoor een benchmark van € 400 mln aan geanalyseerde mediadata is ontstaan.

Ontstaan

Je kan er niet omheen: er zijn tegenwoordig zoveel verschillende manieren om je doelgroep te bereiken dat het effect van al deze communicatie niet meer te bepalen is met klassieke onderzoeksmethoden zoals vragenlijsten. Communication Analytics is ontstaan om op deze vraag antwoord te geven: wat heeft mijn media-inzet nu daadwerkelijk opgeleverd.

De film Moneyball (2011) is de inspiratiebron die heeft geleid tot het antwoord op deze vraag. Moneyball is gebaseerd op een waargebeurd verhaal (2001), waarin coach Billy Bean van de Oakland Athletics het na de zoveelste nederlaag over een andere boeg gooit. Hij ontmoet een jonge econoom met radicale, op statistiek gebaseerde ideeën over het evalueren van de spelers (zie scene uit de film hieronder). Ze ontwikkelen een softwareprogramma dat de unieke spelerskwaliteiten kwantificeert om zo het beste team samen te stellen. In 2002 waren de Oakland Ahletics de eerste ploeg in 100 jaar American League historie dat maar liefst 20 wedstrijden op rij won.

Als er door middel van statistiek het perfecte honkbalteam samengesteld kan worden, moet dit ook mogelijk zijn voor het samenstellen van de meest effectieve communicatiecampagne. In 2014 werd ons platform ‘ORCA’ in gebruik genomen door ons multidisciplinaire team met expertise op het gebied van marketing, data science en econometrie. Wij hebben in de afgelopen 3 jaar meer dan 30 grote (internationale) adverteerders geholpen bij de optimalisatie van hun marketingcampagne, waardoor een benchmark van € 400 mln aan geanalyseerde mediadata is ontstaan.

Werken bij

Bij Communication Analytics willen we het altijd nét iets beter doen de rest. Continu de grens verleggen van wat er mogelijk is met data. Om daarin te slagen werken we in multidisciplinaire teams: het beste van verschillende werelden combineren. Wat daar in ook belangrijk is? Een goede sfeer! Misschien wel het enige waarin we nog beter zijn dan ons werk.

Werken bij Onderzoeksbureau van het jaar

Werken bij

Bij Communication Analytics willen we het altijd nét iets beter doen de rest. Continu de grens verleggen van wat er mogelijk is met data. Om daarin te slagen werken we in multidisciplinaire teams: het beste van verschillende werelden combineren. Wat daar in ook belangrijk is? Een goede sfeer! Misschien wel het enige waarin we nog beter zijn dan ons werk.

Werken bij Onderzoeksbureau van het jaar

Vacatures

Front-end developer

We groeien hard en daarom hebben we zo snel mogelijk hulp nodig! Communication Analytics is een data-driven marktonderzoeksbureau met een disruptief karakter: we doen het nét even anders dan normaal. CA heeft een eigen (online) software platform ontwikkeld waarmee de effecten van offline en online mediumtypen binnen reclamecampagnes worden gemeten en wij zijn daarmee uniek in Nederland. Voor de verdere ontwikkeling van ons platform zijn wij hard op zoek naar een front-end developer.

Als front-end developer ben je medeverantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van het (online) software platform. Dit platform fungeert als analyse tool voor onze onderzoekers en tevens als een dashboard voor onze klanten. Onze klanten kunnen hierin data aanleveren, bekijken en rapporten inkijken. Lijkt het je gaaf om te werken bij een start-up, waarbij ontwikkelingen snel gaan en techniek de basis is? Dan ben jij de persoon die wij zoeken!

Wat willen wij van jou?

  • Studie op HBO/WO niveau
  • Ervaring met UX design nieuwe frameworks zoals met HTML5, CSS3/SASS, Bootstrap, jQuery en AngularJS.
  • Ervaring/kennis van Django is een grote plus
  • Ervaring met responsive webdesign is ook een plus
  • Doelgericht kunnen werken
  • Fulltime of parttime beschikbaar

Beschik je niet over alle bovenstaande vereisten? Geef dit aan in een motivatiebrief; er is ruimte binnen deze functie om te leren.

Wat bieden wij je?

  • Jong innovatief bedrijf met een heel leuk kantoor
  • Enthousiaste collega’s en een hecht team
  • Mogelijkheid om veel te leren in meerdere disciplines
  • Marktconform salaris
  • Gratis lunch
  • Dagelijks potje darts
  • Kantoor op 10 min van Amsterdam CS mét dakterras en uitzicht over het IJ.

Word je enthousiast van deze vacature? Mail dan gelijk je CV en motivatie naar Thomas.

Share this:
Stage Econometrie

Voor onze ontwikkeling van data analysen op het gebied neuromarketing en reclame- effectonderzoek bieden we een stage aan. De werkzaamheden bestaan uit het verder ontwikkelen van onze analyse modellen en het ontwerpen van nieuwe analyse modellen. We zouden graag met een student willen werken die over passie voor het vakgebied beschikt en per direct beschikbaar is.

Wij bieden:

  • Locatie: Amsterdam Noord
  • Start: per direct
  • Prima stage vergoeding
  • Flexibel met thuiswerken
  • Flexibele werktijden

Flexibele organisatie
Je komt te werken in een klein hecht team dat werkt met de nieuwste technieken op het gebied van marktonderzoek en neuro-science. We vinden het belangrijk om vooraf de wederzijdse verwachtingen goed door te spreken. Het is een onderzoek waarbij een hands-on mentaliteit wordt verwacht met een pro-actieve, positieve houding.

Jouw profiel:

  • Je bent derdejaars of masterstudent van een universitair opleiding in een richting als Econometrie, Wiskunde, Informatica, of een andere studie waarbij kwantitatieve analyse centraal staat.
  • Je kan modellen ontwerpen en evalueren.
  • Je bent enthousiast, secuur en bent ambitieus.

Word je enthousiast van deze vacature? Mail dan gelijk je CV en motivatie naar Lennaert .

Share this:
Stage Marketing Communicatie

Communication Analytics (CA) en Validators zijn op zoek naar de beste communicatie/marketing stagiair van de wereld die droomt over een toekomst in de marketing en graag zijn carrière wil starten in een te cool kantoor in Amsterdam (met bar en uitzicht op ‘t IJ). CA heeft een eigen online software platform ontwikkeld waarmee de effecten van offline en online mediumtypen binnen reclamecampagnes worden gemeten. Validators meet aan de hand van innovatieve tools zoals eyetracking en facial coding het effect van de creatie van een advertentie of TV commercial.

CA en Validators groeien razendsnel en hebben inmiddels:

  • Een nominatie voor de internationale ESOMAR Award voor meest veelbelovend als reclame-effectonderzoek wereldwijd (2014).
  • Hebben samen de titel: Marktonderzoeksbureau van het jaar 2015
  • Een kantoor in Zweden geopend
  • € 350 mln aan media-inzet geanalyseerd voor meer dan 20 klanten

Als stagiair bij CA/Validators zal je ondersteuning bieden aan een jong team van data liefhebbers en creatieve geesten. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en zult je bezighouden met het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de communicatie. Hierbij kun je denken aan het maken van een communicatieplan, het organiseren van masterclasses en het beheren van social mediacampagnes.

Zie deze stageperiode als een kans om te leren en de nieuwe topper te worden binnen ons team!

Wat willen we van jou?

  • Lekker veel energie
  • Enthousiasme
  • Je bent een aanpakker
  • Je hebt affiniteit met schrijven
  • Kennis van social media
  • Je spreekt/schrijft goed Nederlands, Engels (Zweeds is een pré)
  • Kennis van photoshop/illustrator (of andere design tools) zou je extra aantrekkelijk maken

Wat bieden wij?

  • Een mega goede kans
  • Verscheidenheid aan taken om van te leren
  • Enthousiaste collega’s in een hecht team
  • Eeuwige dankbaarheid
  • Goede financiële compensatie
  • Gezamenlijke lunch & vrijdagmiddagborrel
  • De mogelijkheid om een stage-opdracht uit te voeren
  • Je eigen werkplek met een eigen plant(!)

Wat willen we nog meer van jou?

  • Je bent een (HBO/WO) marketing/communicatie student (of andere relevante studierichting).
  • Je bent tenminste 4 dagen beschikbaar voor een stageperiode van minimaal 5 maanden.
  • Je wil graag bij ons stage lopen omdat je een kans ziet, niet omdat het moet.

Word je enthousiast van deze vacature? Mail dan gelijk je CV en motivatie naar Willemijn .

Share this:

Vacatures

Front-end developer

We groeien hard en daarom hebben we zo snel mogelijk hulp nodig! Communication Analytics is een data-driven marktonderzoeksbureau met een disruptief karakter: we doen het nét even anders dan normaal. CA heeft een eigen (online) software platform ontwikkeld waarmee de effecten van offline en online mediumtypen binnen reclamecampagnes worden gemeten en wij zijn daarmee uniek in Nederland. Voor de verdere ontwikkeling van ons platform zijn wij hard op zoek naar een front-end developer.

Als front-end developer ben je medeverantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van het (online) software platform. Dit platform fungeert als analyse tool voor onze onderzoekers en tevens als een dashboard voor onze klanten. Onze klanten kunnen hierin data aanleveren, bekijken en rapporten inkijken. Lijkt het je gaaf om te werken bij een start-up, waarbij ontwikkelingen snel gaan en techniek de basis is? Dan ben jij de persoon die wij zoeken!

Wat willen wij van jou?

  • Studie op HBO/WO niveau
  • Ervaring met UX design nieuwe frameworks zoals met HTML5, CSS3/SASS, Bootstrap, jQuery en AngularJS.
  • Ervaring/kennis van Django is een grote plus
  • Ervaring met responsive webdesign is ook een plus
  • Doelgericht kunnen werken
  • Fulltime of parttime beschikbaar

Beschik je niet over alle bovenstaande vereisten? Geef dit aan in een motivatiebrief; er is ruimte binnen deze functie om te leren.

Wat bieden wij je?

  • Jong innovatief bedrijf met een heel leuk kantoor
  • Enthousiaste collega’s en een hecht team
  • Mogelijkheid om veel te leren in meerdere disciplines
  • Marktconform salaris
  • Gratis lunch
  • Dagelijks potje darts
  • Kantoor op 10 min van Amsterdam CS mét dakterras en uitzicht over het IJ.

Word je enthousiast van deze vacature? Mail dan gelijk je CV en motivatie naar Thomas.

Share this:
Stage Econometrie

Voor onze ontwikkeling van data analysen op het gebied neuromarketing en reclame- effectonderzoek bieden we een stage aan. De werkzaamheden bestaan uit het verder ontwikkelen van onze analyse modellen en het ontwerpen van nieuwe analyse modellen. We zouden graag met een student willen werken die over passie voor het vakgebied beschikt en per direct beschikbaar is.

Wij bieden:

  • Locatie: Amsterdam Noord
  • Start: per direct
  • Prima stage vergoeding
  • Flexibel met thuiswerken
  • Flexibele werktijden

Flexibele organisatie
Je komt te werken in een klein hecht team dat werkt met de nieuwste technieken op het gebied van marktonderzoek en neuro-science. We vinden het belangrijk om vooraf de wederzijdse verwachtingen goed door te spreken. Het is een onderzoek waarbij een hands-on mentaliteit wordt verwacht met een pro-actieve, positieve houding.

Jouw profiel:

  • Je bent derdejaars of masterstudent van een universitair opleiding in een richting als Econometrie, Wiskunde, Informatica, of een andere studie waarbij kwantitatieve analyse centraal staat.
  • Je kan modellen ontwerpen en evalueren.
  • Je bent enthousiast, secuur en bent ambitieus.

Word je enthousiast van deze vacature? Mail dan gelijk je CV en motivatie naar Lennaert .

Share this:
Stage Marketing Communicatie

Communication Analytics (CA) en Validators zijn op zoek naar de beste communicatie/marketing stagiair van de wereld die droomt over een toekomst in de marketing en graag zijn carrière wil starten in een te cool kantoor in Amsterdam (met bar en uitzicht op ‘t IJ). CA heeft een eigen online software platform ontwikkeld waarmee de effecten van offline en online mediumtypen binnen reclamecampagnes worden gemeten. Validators meet aan de hand van innovatieve tools zoals eyetracking en facial coding het effect van de creatie van een advertentie of TV commercial.

CA en Validators groeien razendsnel en hebben inmiddels:

  • Een nominatie voor de internationale ESOMAR Award voor meest veelbelovend als reclame-effectonderzoek wereldwijd (2014).
  • Hebben samen de titel: Marktonderzoeksbureau van het jaar 2015
  • Een kantoor in Zweden geopend
  • € 350 mln aan media-inzet geanalyseerd voor meer dan 20 klanten

Als stagiair bij CA/Validators zal je ondersteuning bieden aan een jong team van data liefhebbers en creatieve geesten. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en zult je bezighouden met het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de communicatie. Hierbij kun je denken aan het maken van een communicatieplan, het organiseren van masterclasses en het beheren van social mediacampagnes.

Zie deze stageperiode als een kans om te leren en de nieuwe topper te worden binnen ons team!

Wat willen we van jou?

  • Lekker veel energie
  • Enthousiasme
  • Je bent een aanpakker
  • Je hebt affiniteit met schrijven
  • Kennis van social media
  • Je spreekt/schrijft goed Nederlands, Engels (Zweeds is een pré)
  • Kennis van photoshop/illustrator (of andere design tools) zou je extra aantrekkelijk maken

Wat bieden wij?

  • Een mega goede kans
  • Verscheidenheid aan taken om van te leren
  • Enthousiaste collega’s in een hecht team
  • Eeuwige dankbaarheid
  • Goede financiële compensatie
  • Gezamenlijke lunch & vrijdagmiddagborrel
  • De mogelijkheid om een stage-opdracht uit te voeren
  • Je eigen werkplek met een eigen plant(!)

Wat willen we nog meer van jou?

  • Je bent een (HBO/WO) marketing/communicatie student (of andere relevante studierichting).
  • Je bent tenminste 4 dagen beschikbaar voor een stageperiode van minimaal 5 maanden.
  • Je wil graag bij ons stage lopen omdat je een kans ziet, niet omdat het moet.

Word je enthousiast van deze vacature? Mail dan gelijk je CV en motivatie naar Willemijn .

Share this: