Meer weten over onze werkwijze? Lees de onderstaande case:

TicketVeiling | Ook in eCommerce draagt offline communicatie bij in het genereren van webtraffic

logo

Achtergrond:

TicketVeiling is een veilingsite waar mensen online kunnen bieden op tickets voor recreatieve uitstapjes. De inkomsten van TicketVeiling worden volledig on­line gegenereerd. Om nieuwe klanten te werven, wordt veel gebruik gemaakt van offline recla­mecampagnes. De effectiviteit van offline reclames is moeilijker te meten dan de effectiviteit van on­line reclames, waardoor de effectiviteit tot nu toe slechts geanaly­seerd is op naamsbekendheid.

Uitdaging: kunnen online en offline communicatie elkaar versterken?

TicketVeiling heeft Communication Analytics gevraagd om een advies te geven over een herallocatie van het totale reclamebudget. De mate waarin herverdeling plaatsvindt wordt bepaald op basis van de effectiviteit van zowel offline als online activite­iten op webbezoeken en conversie.

Enkele resultaten van het onderzoek

  • Ongeveer 29% van het mediabudget kan geheralloceerd worden; de meeste winst is te behalen in het televisiebudget.
  • Het verbeteren van de opmaak van de outdoor middels Eyetracking levert een mediabesparing op van ongeveer 50%.
  • Het gelijktijdig inzetten van tv en outdoor versterkt elkaar niet; het beïnvloedt elkaar zelfs in negatieve zin. Er komen gemiddeld genomen zelfs 24% minder bezoekers op de website.
  • Televisie werkt goed om nieuwe bezoekers naar de website te trekken, terwijl radio juist effectief is om bestaande klanten te activeren.
  • Televisiereclames zijn het meest efficiënt rond de volgende tijdstippen 10:00-16:00 en 21:00, radio juist rond 12:00 en tussen 19:00-21:00.
  • Radio 538, Q-music en Radio Veronica zijn het meest kostenefficiënt.
Share this:

Meer weten over onze werkwijze? Lees de onderstaande case:

TicketVeiling | Ook in eCommerce draagt offline communicatie bij in het genereren van webtraffic

logo

Achtergrond:

TicketVeiling is een veilingsite waar mensen online kunnen bieden op tickets voor recreatieve uitstapjes. De inkomsten van TicketVeiling worden volledig on­line gegenereerd. Om nieuwe klanten te werven, wordt veel gebruik gemaakt van offline recla­mecampagnes. De effectiviteit van offline reclames is moeilijker te meten dan de effectiviteit van on­line reclames, waardoor de effectiviteit tot nu toe slechts geanaly­seerd is op naamsbekendheid.

Uitdaging: kunnen online en offline communicatie elkaar versterken?

TicketVeiling heeft Communication Analytics gevraagd om een advies te geven over een herallocatie van het totale reclamebudget. De mate waarin herverdeling plaatsvindt wordt bepaald op basis van de effectiviteit van zowel offline als online activite­iten op webbezoeken en conversie.

Enkele resultaten van het onderzoek

  • Ongeveer 29% van het mediabudget kan geheralloceerd worden; de meeste winst is te behalen in het televisiebudget.
  • Het verbeteren van de opmaak van de outdoor middels Eyetracking levert een mediabesparing op van ongeveer 50%.
  • Het gelijktijdig inzetten van tv en outdoor versterkt elkaar niet; het beïnvloedt elkaar zelfs in negatieve zin. Er komen gemiddeld genomen zelfs 24% minder bezoekers op de website.
  • Televisie werkt goed om nieuwe bezoekers naar de website te trekken, terwijl radio juist effectief is om bestaande klanten te activeren.
  • Televisiereclames zijn het meest efficiënt rond de volgende tijdstippen 10:00-16:00 en 21:00, radio juist rond 12:00 en tussen 19:00-21:00.
  • Radio 538, Q-music en Radio Veronica zijn het meest kostenefficiënt.
Share this:

Wij helpen o.a. de volgende klanten bij het beter begrijpen van marketingdata en het optimaliseren van campagnes

SNS Bank logo . logo-ticketveiling .. Greetz .. UPC Kia logo …..Fiat logo …. ASN Bank logo zonder achtergrond …. pepper logo . kras ….. intratuin2ENECO_LOGO-CMYK……. regiobanklogo..logo_ZWITSE_groot . .belvilla …. ..Reclamefolder.nl Logo …… onvz anderzorg .. unknown .. monuta menzis binckbank

Wij helpen o.a. de volgende klanten bij het beter begrijpen van marketingdata en het optimaliseren van campagnes

SNS Bank logo . logo-ticketveiling .. Greetz .. UPC Kia logo …..Fiat logo …. ASN Bank logo zonder achtergrond …. pepper logo . kras ….. intratuin2ENECO_LOGO-CMYK……. regiobanklogo..logo_ZWITSE_groot . .belvilla …. ..Reclamefolder.nl Logo …… onvz anderzorg .. unknown .. monuta menzis binckbank

Testimonial

logo kia

“We wilden een 360 graden inzicht in de effectiviteit van onze online en offline marketing inzet om het maximale rendement uit ons budget te halen. Met Communication Analytics krijgen we niet alleen deze inzichten op korte termijn, maar is het ook mogelijk dit direct te vertalen naar concrete verbeteringen.”

Sacha Pepermans
Marketing Intelligence, KIA Motors

Testimonial

“We wilden een 360 graden inzicht in de effectiviteit van onze online en offline marketing inzet om het maximale rendement uit ons budget te halen. Met Communication Analytics krijgen we niet alleen deze inzichten op korte termijn, maar is het ook mogelijk dit direct te vertalen naar concrete verbeteringen.”

Sacha Pepermans
Marketing Intelligence, KIA Motors